woensdag 5 augustus 2015

Vakantielectuur: uitgelezen in juli 2015

Ik las 13 boeken uit in juli 2015.
En dat is toch zeer goed !
Ik las ze allen op vakantie.
De eerste week aan zee las ik al zes boeken:

-Het klein verzet van Tine Hens
-Intermezzo Italiano van Thomas Siffer
-De rustelozen van Olga Tokarozuk dat ik nu opzij hou voor een letster
-Eilandgasten van Vonne van der Meer (dat ik al eens las in het verleden)
-Groeten uit Griekenland van Bruno Tersago
-Medea en ik van Feline Minne

Als vakantielectuur zou ik hieruit Intermezzo Italiano aanraden.

Thuis las ik dan nog Relaxed op vakantie van Ingrid Meurs dat ik op een dagje achter de kiezen had.

Toen gingen we naar Spanje.

En daar las ik in 16 dagen nog eens zes boeken. Het lezen ging er minder vlot dan aan zee omdat er niet alleen meer kinderen waren, maar we ook elke dag wel ergens heen gingen.

Ik las uit:

-Ook dit gaat voorbij van Milena Busquets. Dit boek gaat over rouwen. Ik heb het graag gelezen. Het boek speelt zich ook af aan de Costa Brava in Spanje.

-Badgasten van Emily Straub is ook echt vakantielectuur en gaat over een familie die een huis huurt in Salou/Spanje en dan komt er vanalles boven. Dit is aan te raden vakantielectuur.
Dit boek liet ik achter in ons eigen vakantiehuis. Daar was een boekenkast met maar twee Nederlandstalige boeken in en dit boek heb ik er tussen gezet. Ik vond het erg toepasselijk.

Het kleine bibje in het vakantiehuis.

-De autonauten van de snelweg van Julio Cortazar en Carol Dunlop had ik al vele jaren in de kast staan, maar na een tip van iemand in de krant besloot ik het te lezen. Ik vond het ietwat tegen valllen. Het is een boek uit 1983 en het leest vlot door de foto's en korte stukjes, maar toch had ik er iets meer van verwacht.
Dit boek wil ik graag ruilen voor een ander boek ofzo. Iemand interesse?

-De wildernis in van Jon Krakauer vond ik fijn om te lezen, maar soms vond ik het te gedetailleerd. Wel ontroerend. Ook dit boek wil ik ruilen voor een ander boek of iets anders?

-De eerlijke vinder van Stephen King las ik ook vlot uit. Stephen King is mijn vaste kost op vakantie. King kan schrijven. Meer is er niet over te zeggen.

En tot slot las ik opnieuw een boek van Vonne van der Meer. Het vervolg op Eilandgasten: namelijk De avondboot. Dit boek vind ik minder goed dan het eerste boek. Het is eigenlijk hetzelfde, maar een beetje anders. Ik las dit boek al eerder in juni 2002.

En dan zijn we ondertussen 5 augustus en ik ben zelfs nog niet in een boek begonnen want ik ben weer thuis en een boek vastnemen is er nog niet van gekomen.
Maar dat moet wel gebeuren want ik wil weer naar zes boeken per maand.

Waar ik behoorlijk boos om ben is trouwens dat één van mijn dochters de foto verwijderd heeft waarop ze met vier tegelijk zij aan zij heel geconcentreerd aan het lezen zijn in hun (dikke)boeken. Ze stond er niet goed op vond ze. Daar ben ik behoorlijk pissed over, maar soit. Enkele leesfoto's zijn gelukkig niet verwijderd en van mezelf is er alweer geen.

 Zo : dit was het dan alweer. Ik zal ook eens moeten bekijken of er nog boeken zijn die passen in the Bookchallenge 2015 waar ik al sinds maart geen blog meer aan gewijt heb. Ik maak één van de komende dagen eens een update !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten