zondag 4 januari 2015

Uitgelezen in het jaar 2014.

In  2014 las ik maar 31 boeken. 
Veel minder dan in 2013 toen ik er 54 uit las.
Ik las dus 23 boeken minder. Amai. Slecht resultaat. Dat is maar 2 of 3 boeken per maand.
De reden moet ik niet ver zoeken. Een zware vermoeiende zwangerschap waardoor ik veel te moe was om veel letters te lezen, maar ook een grote verhuis naar een ander huis hield mij maandenlang zoet.
Ik las wel de dikke kloppers van George R.R. Martin (en moet er nog één van lezen: het laatste boek), maar ook een paar dunnere boekjes en ook boeken waar je niet teveel bij moet nadenken zoals de romantische bucht van Nora Roberts. Dat gaat dan binnen zoals een zoet broodje.
Sommige boeken kwamen uit de bib, maar de meeste boeken kocht ik.

In 2015 moet het weer beter lukken om te lezen. Mijn eerste boek is al gelezen!
Mijn goede voornemen voor het nieuwe jaar is om er vijf per maand te lezen. Dat moet lukken.
Mijn eerste boek heb ik al uit. Kwikzilver van Ann Decraemer.

En nu staat er geen verhuis of baby aan te komen.

De boeken van 2014 waren:

1.Een Amerikaanse droom van Joyce Carol Oates

2.Het Lied van IJs en Vuur: tweede boek: De strijd der koningen van George R.R. Martin

3. Man en paard van Boudewijn Paans

4. Het lied van IJs en Vuur: derde boek: Een storm van Zwaarden. Deel één: Staal en sneeuw van George R.R. Martin

5.Fanie en Rose van Petra Quaedvlieg

6.Het lied van IJs en Vuur: Derde boek, een storm van Zwaarden. Deel Twee: Bloed en goud van George R.R. Martin

7.Leeg land van Jonathan Raban

8.Het lied van IJs en Vuur: Vierde boek: Een feestmaal voor kraaien van George R.R. Martin

9.Capricio Italiano van Bertus Aafjes

10.De onbekende ridder van George R.R.Martin

11.Doel: liefde van Ingrid Baal

12.Het lied van IJs en Vuur: Vijfde boek: Een dans met draken van George R.R. Martin

13.De kamers van het hart van Jacqueline Caenberghs

14.Dansen op lucht van Nora Roberts

15.De boekendief van Markus Zusak

16.Elegant als een egel van Muriel Barbery

17.De glazen stolp van Sylvia Plath

18.Zomerhuis met zwembad van Herman Koch

19.Hemel en aarde van Nora Roberts

20.De jongste zoon van Bart Meuleman

21.Een stil geloof in engelen van R.J. Ellory

22.Alles is zoals het zou moeten zijn van Daphne Deckers

23.Momentopname van Harlan Coben

24.De kraamhulp van Esther Verhoef

25.De mensen die weggingen (kort verhaal)van Nici French

26.De verbouwing van Saskia Noort

27.Korte geschiedenis van het bedrog (verhalen)van Herman Koch

28.De gele ogen van de krokodillen van Katherine Pancol

29.Voor ik ga slapen van S.J. Watson

30.Schoenaerts van Stan Lauryssens

31.Revival van Stephen King

Deze boeken zijn allemaal heel verschillend qua stijl.

De boeken van George R.R. Martin heb ik heel graag gelezen , maar is dus wel fantasy. Ik was er eerst niet voor te vinden, maar ik ben blij dat ik de reeks gelezen heb. Het is een goed mooi verhaal. Mijn volgende boek zal het allerlaatste deel zijn van deze reeks.

De romantische bucht (Nora Roberts)las ik wanneer ik heel moe was en letters nodig had, maar het verhaal gemakkelijk te volgen was.

Ik las ook wel een paar hele spannende boeken zoals Voor ik ga slapen, De verbouwing, De kraamhulp, Revival, enzovoorts.
Wat ik niet zo graag las was de saaie boeken zoals Momentopname, Capricio Italiano, Elegant als een egel, ...
De boekendief moet elke boekenliefhebber dan weer gelezen hebben. Het is een triest, maar ontroerend boek en vol liefde voor boeken en schrijven.
Mijn ontdekking van het jaar was Herman Koch, Saskia Noort en Esther Verhoef. Daar ga ik nog van lezen.
Van mijn grote held Karl Ove Knausgard las ik niets, maar dat ga ik wel doen in 2015. Ik las zoon in augustus 2013 en heb er ondertussen nog twee kloppers te gaan.

Via Kelly leerde ik nu deze blog kennen en die ga ik ook opnemen in mijn lijstje en telkens ook zo een boek lezen. Zo lees je eens wat anders. Ik deed dit al een beetje door willekeurig boeken uit de bib mee te nemen. Misschien herhaal ik dat ook weer.

Ik hou jullie op de hoogte in 2015!

En veel leesplezier iedereen!

1 opmerking:

  1. Zoveel boeken, en maar een paar die ik ook gelezen heb. Onvoorstelbaar bijna, maar hé: ik zet ze op mijn lijstje voor 2015! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen